Gott bröd



Idag har jag bakat bröd -kors i taket! Jag fick ett ryck och ville testa att göra såna där LCHF-bröd utan en massa onödiga kolhydrater. Hittade en massa olika recept på nätet, men till slut blev det lite som jag tyckte själv. Receptet på mina bröd kommer här:

3 ägg
1 liten burk keso
lite riven ost (på känn)
en massa olika frön (typ sesamfrön, linfrön, solrosfrön eller vad man nu vill)
en nypa bakpulver

Sen slängde jag bara ihop allt och smetade ut det på en plåt med bakplåtspapper. In i ugnen i cirkus gurkus 20 minuter, och till sist lät brödet vila under en handduk (det gör det fortfarande).

Jag har bara en sak att säga: YUMMIE! ♥

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Ser gott ut!

2011-02-13 @ 10:17:42
Postat av: Susanne

Heej Mela!

Det är rätt så kul att baka bröd ändå, eller hur?

Måste prova det receptet, för det ser väldigt mumma ut!

Kram

2011-03-23 @ 18:23:19
URL: http://blueangel.blogg.se/nystart

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0